Töltse le ajánlónkat

Töltse le PDF formátumban a 0% iparűzési adóról szóló információk összefoglalóját!

Kapcsolat

 

Balló László (időpontegyeztetéssel: Millen ügyvédi iroda címe1131 Budapest Dolmány u 12 II.em.)

+36 20 988 9762

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.

 


contact

Újvári Krisztina titkárságvezető | 2615 Csővár Madách u 1

+36 20 246 6996

+36 1 445 2550

+3627/328423

Csővár település

Dokumentumtár

Székhely módosításhoz és cégalapításhoz szükséges dokumentumok egy helyen

Kalkulátor

Számolja ki, hogy mennyit spórolhat székhelye áthelyezésével!

Ez tényleg nem adócsalás?

Ez a szolgáltatás nem adócsalás. Ön oda helyezi a cég székhelyét, ahová akarja, teljesen legálisan. Egyszerűen azért települ át, mert a pest megyei település, Csővár polgármestere olyan körülményeket teremt a vállalkozásoknak, amelyek megkönnyítik azok működését. Ön minden adót bevall és befizet továbbra is, csak az iparűzési adó mértéke 0%-ra módosul.

A szolgáltatás igénybevétele teljesen legális. Senki nem mondhatja meg Önnek, hogy hová helyezze a székhelyét. Indoklás nélkül bárhová áthelyezheti a székhelyét.  Az adózás csak a törvény szerint mehet – ott adózik, ahová áthelyezte székhelyét. Egyéb telephelyek esetén a törvény szerinti megosztásban adózik

Tévhit az, hogy ott kell megfizetni az iparűzési adót, ahol a bevétel keletkezik. Ha átteszi a székhelyét olyan településre, ahol 0%-os az iparűzési adó, akkor más település önkormányzata, így Budapest sem vethet ki jogosan iparűzési adót, hiszen nincs ott a székhelye, telephelye, fióktelepe – hiába végzi ott a tevékenységét. Ezt a törvény egyértelműen kimondja.

Telephelyet (fióktelepet) kizárólag akkor kell létesíteni, ha az ott folyó tevékenységhez telepengedély szükséges az Önkormányzattól. Ha eddig nem kellett telepengedély a tevékenységéhez, akkor ezután sem fog kelleni, és nem szükséges telephelyet bejegyeznie ott, ahol a tevékenységét végzi.

Budapesten folytatom a tevékenységemet, akkor nem Budapesten kell fizetnem iparűzési adót?

Nem, ez egy tévhit, aminek semmi alapja nincsen. Az iparűzési adónak semmi köze ahhoz, hogy Ön hol találkozik ügyfeleivel, hol tart fenn irodát, hol szolgáltat.
Az más kérdés, hogy ha van telephelyengedély-köteles tevékenység (pl. étterem, bolt, üzlet), akkor meg kell osztani a bevételeket a telephely és a székhely között. De az adott településen csak a kifejezetten a telephelyhez kapcsolódó bevételek után kell fizetni az iparűzési adót (létszáma a székhely szerint adózhat). Ha viszont nem szükséges a tevékenységéhez telephelyengedély az önkormányzattól, akkor egyáltalán nem kell ott telephelyet üzemeltetnie és iparűzési adót fizetnie.

Az iparűzési adó alapja a vállalkozás nettó árbevétele kamatbevételekkel, csökkentve az eladott áruk beszerzési értékének, közvetített szolgáltatásoknak költségével és az anyagköltséggel.

Iparűzési adót alapvetően minden helyi vállalkozásnak fizetnie kell (nálunk 0%-ot), ahol az önkormányzat kiveti az iparűzési adót.

Az APEH szedi be az iparűzési adót?

Nem. Volt egy rövid időszak 2010 elején, amíg ez így volt, de az új kormány visszahelyezte a az önkormányzatok hatáskörébe az IPA kivetést és beszedést is. Az APEH nem foglalkozik iparűzési adóval. Csak az Önkormányzatok adóügyosztálya foglalkozik vele.

Minden székhelyszolgáltatónál van meghatározott hűségidő. Önöknél miért nincs?

Mi nem azért szeretnénk szolgáltatni Önnek, mert van mögötte egy felmondhatatlan szerződés. Hanem azért, hogy Ön elégedett legyen, és lássa, hogy megszolgáljuk a bizalmát. A mi szerződésünket bármikor felbonthatja. Még az sem számít hűségnyilatkozatnak, ha pl. kifizeti előre az éves díjat, mivel ha időközben felmondja a szerződést, a túlfizetett összeget visszautaljuk.

Vidékre kell járnom ezután minden céges ügyet intézni?

Céggel kapcsolatos ügyeit továbbra is Budapesten intézheti, hiszen pest megyei a székhelye.

Mikortól nem kell IPA-t fizetnem?

A 0%-os adó attól a naptól él, amikor a székhelyét áthelyezte. A cégbíróság is visszamenőlegesen jegyzi be a módosítást. Fontos, hogy az iparűzésiadó számítás viszont arányosítva van, tehát az egész éves IPA alapot kell időarányosan elosztani!

Mi a garancia arra, hogy fél év múlva Csővár nem emeli meg az iparűzési adót 0%-ról 2%-ra?

Az önkormányzat örül a székhelyüket Csővárra telepítő cégeknek, – hiába nem helyben végzik a tevékenységüket – mert  gépjárműadójuk hozzájuk folyik be. Mivel ebből származó bevétele klasszisokkal nagyobb, mint a beszedhető iparűzési adó, a jövőben sem áll érdekében, hogy változtasson a 0% iparűzési adókulcson.

Hányszor kell Csővárra utaznom a székhely váltás miatt?

A székhely ügyintézése miatt  egyszer sem kell elutaznia a választott székhelyére, mindent a ipadomentesszekhely.hu intéz meghatalmazás útján. Eljuttatja irodánkba vagy emailen az egyeztetett okmányokat, ügyvédünk ingyenesen elkészíti a társasági szerződés módosítást.  Önnek csak a székhely áthelyezési és szolgáltatási szerződés aláírásához kell befáradnia a XIII. kerületi irodánkba. Később is minden egyebet a budapesti irodánkban tud intézni.

 

Környezetünk, félinformációin alapuló rémísztgetésekből néhány:

  • Általánosan elterjedt hír, hogy ugrik a Nav a székhelyváltoztatókra – Ez csak akkor igaz, ha az adott cég rendszeresen változtat, és azt is az ország egyik végéből a másikba.
  • Másik elterjedt nézet, hogy ott kell fizetni az adót ahol a bevételre tesz szert – Iparűzési adót, a székhelye telephelye szerinti Önkormányzatnak kell fizetni. Ahol Önnek egyik sincs, milyen alapon fizetne adót? Ha üzletet köt egy másik városban, vagy külföldön, akkor az ottani önkormányzatnak fizet adót?
  • Adócsalást is emlegetnek a félig értesültek. Az iparűzési adó, nem a NAV hatásköre (önkormányzati adó) Ön ugyanúgy befizeti az adónemeket, mint eddig, csak most a székhelye szerinti 0%-ot fizeti be.
  • Ellenzők kifogásolják még, hogy macera vidékre járni hivatalos ügyeket intézni – Cége székhelye Pest megyében van/lesz. a Pest megyei cégeknek ugyanúgy Budapesten kell intézni a hivatalos ügyeiket.
  • A székhelyen gazdasági tevékenységet kell folytatni – A székhelyen alapvető iratok átvétele, érkeztetése, iratőrzés zajlik.
  • Cégpostát a vidéki székhelyre küldik és mindig időben érte kell mennem átvenni – levelei valóban a csővári székhelyére érkeznek, de az irodavezetőnek adott levélkezelési megbízással Ön késedelem nélkül értesül a levél tartalmáról
  • Időrabló utánajárni a székhelyáthelyezéssel kapcsolatos tortúrának. Egyébként is honnan akasszak le egy olcsó és profi ügyvédet – e-mailen mindent el tud intéztetni velünk, és még az ügyvéd díját is mi fizetjük.
  • A 0% ip.adót emelni fogja az önkormányzat – az önkormányzatnak nem áll érdekében az emelés. A székhelyüket Csővárra tevő cégek gépkocsijai utáni adó hozzájuk folyik be, ez nagyságrendekkel nagyobb bevételt jelent az ipánál.
  • Komolytalannak tűnhet a vállalkozás egy vidéki székhellyel – mostani pénzszűkében minden pénzt meg kell fogjanak a vállalkozások. A marketing, humán, fejlesztési területekről elvont pénz, a cég működését visszaveti. Az ipa. legális nemfizetéséből származó pénznek rengeteg helye van a cégnél. A vidéki székhely tényét, a  gazdasági élet szereplői legfeljebb egy cinkos mosollyal nyugtázzák. A nagy cégek ugyanezt csinálják – ha nekik megéri, Önöknek miért nem?

- Ki mindenkinek kell bejelentenem a székhelyáthelyezést? –

Áthelyzés utáni teendők:
  • székhelyváltozást/adatmódosítást bejelenti a régi székhely szerint illetékes NAV-nak a változás napjától számított 15 napon belül a 202/T nyomtatványon. (nyomtatványboltokban kapható)
  • a korábbi, helyi iparűzési adót nyilvántartó hivatalnál, a bejelentett adataiban történt változást be kell jelenteni
  • számlavezető bankjánál bejelenti a székhelymódosítást
  • névszerinti megbízást ad a székhelyen lévő irodavezetőnek a levelek átvételére, felbontására, szkennelésére, e-mailezésére
  • megrendeli az új székhellyel (2615 Csővár Madách u 1) ellátott bélyegzőt (Egy bélyegzőt célszerű leadni a székhely titkárságára)
  • értesíti a partnereit a kimenő és bejövő számlákon történő címváltozásról

A NAV a székhelyen szokta megtartani az ellenőrzéseit – ehhez tárgyalót biztosítunk külön díjazás nélkül. Az ellenőrzést végzőket nem a székhely érdekli, hanem a cég működése, betartják-e az előírásokat, elkészíti-e a szükséges iratokat, szabályzatokat, előírás szerint nyújtja-e be a bevallásokat, szabályosan adózik-e. A székhelyszolgáltatás igénybevétele miatt nem éri hátrány, sőt előnyös a NAV, és az ellenőrzött cég számára is, hiszen az ajánlott levelek azonnal átvételre kerülnek – nem küldik vissza a hatóságnak “nem kereste” címszóval. A különböző törvényi határidők is előbb beállnak. Tapasztalatunknál fogva megpróbáljuk az ügyfelet olyan jellegű információval ellátni, amely megkönnyíti az együttműködést a NAV-val. Nem mellékes, hogy a vállalkozó nem a lakásán találkozik a revizorral, hanem egy olyan helyen ahol ismerős, együttműködő partnerként tartják meg az estleges ellenőrzést.

Helyezze át székhelyét a 0% iparűzési adós Csővárra, és spóroljon százezreket vagy akár milliókat cégének!

 

Válassza az Önnek leginkább megfelelő szolgáltatásunkat a díjcsomagjaink közül!
Rendelje meg a székhely módosítási és székhely biztosítási szolgáltatásunkat most, és spóroljon több százezer vagy akár több millió Forintot!

Székhely szolgáltatási díjcsomagok megtekintése

 

Kérdése van? Lépjen velünk kapcsolatba a következő telefonszámokon, vagy a lenti űrlap kitöltésével!

Telefon: +36 20 988 9762, vagy a +36 1 445 2550